Sunday, January 13, 2013

جایگاه نقد کجاست ؟

https://sr3fxa.blu.livefilestore.com/y1ppI8QJZiSQT8oyk_fV3WAUbr3SD84-vtIZ6M99uAiW1-1z8MtaLZ5ozMIq1MwPwfVgn-9Ro7jZWg/Naghd-Varzeshi.jpg?psid=1
کلید واژه ها : پوریا تابان + ورزش از نگاه دو + تماشا + نقد ورزشی + گله مجری
بهانه ای برای آغاز
زیاد اهل ورزش نیستم . اما برنامه هاي ورزشي به ويژه " نود " رو مرتب نگاه مي کنم . مدتي است مخاطب { ورزش از نگاه دو } با اجراي مجري کارشناس جوان و مسلط اين برنامه " پوريا تابان " هستم . صادقانه عرض مي کنم دو دليل سبب علاقه ام به اين برنامه ورزشي شد . اول اجراي خوب مجري جوان آن که بي اغراق تسلط و اگاهي کاملي از همه رشته هاي ورزشي دارد . و به راحتي مخاطبان غير فوتبالي رو جذب برنامه اش مي کند . و من کم تر مجري کارشناس ورزشي رو ديده ام که در همه رشته ها صاحب نظر و آگاه باشد . دليل بعدي ام که شايد اصلي باشد ، تابان از ياران صميمي دوست نازنين ام زنده ياد " رضا صفدري " است . و اين امر ارادت ام نسبت به اين جوان و برنامه هايش رو افزايش داده است . امروز در صفحه شخصي فيس بوک اش ديدم در پاسخ به نقد غير منصفانه " تماشا " چند خطي از سر گلايه منتشر کرده است . راستش رو بخواهيد من فقط تيتر آن نقد رو ديدم . که از ادبيات مناسبي بهره نبرده بود . باور کنيد از اين که به بهانه نقد به تخريب يک ديگر بپردازيم و با واژه هاي سخيف حرمت نقد و نقادي رو زير پا قرار دهيم قلبآ متآثر شدم .
هر مجري و هنرمندي ممکنه اشکالاتي در ارايه برنامه هايش داشته باشد . اين يک امر بديهي و طبيعي است . اما روش انتقاد زماني تآثير مثبت دارد که از روي آگاهي و دلسوزي باشد . اگر بر نحوه دعوت ميهمانان و حتي طرح سوال ها ابهامي وجود دارد ، از راه هاي مناسب تري مي شود گوشزد کرد . ضمن اين که نبايد فراموش کرد سياست گذاري برنامه هاي تلويزيوني به ويژه ورزشي در اختيار تهيه کننده است . به عبارتي مسئوليت انتخاب و دعوت ميهمانان و ساختار اصلي برنامه بر عهده اوست . و مجري فقط مسئوليت اداره برنامه و حفظ جذابيت هاي سمعي و بصري است . من خود رو در مقام قضاوت و اظهار نظر در مورد اين رخداد نمي دونم . از اين رو با انتشار پاسخ پوريا تابان به نويسنده محترم تماشا رو به قضاوت شما ياران واگذار مي کنم :
 https://th3yfq.blu.livefilestore.com/y1p3Ex07iu7zpVg7lqa8OjA59-vihar8S0mbQrqKBzVXenRrwfMseAyo81T6uxclEgIYwFsvZUXkrY/7---4-jpg.jpg?psid=1
روزنامه تماشا امروز من رو شاه پاچه خواران معرفی کرد!!!
مگه می شه ناراحت نشد وقتی چنین مطلبی در مورد آدم نوشته میشه؟
من بلد نیستم پز روشنفکری نشون بدم، الکی لبخند بزنم و بگم اصلا مهم نیست
اهل توهم نیستم
دروغ تو ذاتم نیست
این مطلب سراسر توهین به شخصیت من بود، نه یه نقد منصفانه
آقای نویسنده ی محترم ممنونم بابت مطلبتون
محبت فرمودید
راستی چند تا ناسزای ناموسی هم می دادید قشنگتر می شد بخدا

من تحملش رو دارم
اهل شکایت و وکیل هم نیستم

حرمت حالیمه
چند باری که چشم تو چشم شدیم
حالا سلام و علیک به کنار
آخه می دونید که منم بیش از یک دهه روزنامه نگار بودم
قبلا گفته بودن که این ستون متعلق به جناب آقای "سیامک رحمانی" است، نمی دونم واقعا هست یا نه
اما دوست نویسنده واقعا ما اجازه داریم نقد کنیم یا توهین کنیم و تهمت بزنیم؟
ما حق داریم تخریب شخصیت کنیم؟
دوست محترم شما خدا هستی که رای صادر می کنی من نون بازو نمی خورم و نونهای دیگر می خورم!!!!!!
این ادبیات و این نوشته تخریب شخصیته یا نقد؟
شما من رو شاه پاچه خواران معرفی کردید
ممنونم
کاش به جای این همه تهمت و افترا و تخریب شخصیت نقد می فرمودید.

راستی داستان چیه واقعا؟
من جای کسی رو تنگ کردم؟
حق کسی رو خوردم؟
با رانت و پارتی اینجایی که هستم نشستم؟
راستی دوست محترم نویسنده، من مجری هستم و در دعوت مهمانان برنامه نقشی ندارم، البته گاهی پیشنهاد می دهم، اینجا هم که تهمت زدید؟
در دعوت آقای شفیع من نقشی نداشتم
جوابتان را واگذار نمی کنم به جایی، به دادگایی
جوابتان به خاطر این همه احترام در نوشتتون با خداوند بزرگ
سلیقه شما بود دیگه این مطلب
نوشتید چون قلم دارید
راستی به این قلمی که در دستتان است در قرآن قسم خورده شده
ناراحتم
خوشحال باشید

اما فقط از توهین و تخریب شخصیتتان ناراحتم
از اینکه گفتید من نانهای ........ می خورم
شما رای دادید که من شاه پاچه خوارانم
ممنون آقای نویسنده محترم
ممنون
دیدار در دادگاه عدل الهی

پوریا تابان
بیست و هفت آذر ماه هزار و سیصد و نود و یک

  

در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .
بهروز مدرسی .
اين مطلب ساعت ۲۰:۱۵ دقيقه بتاريخ بيست و هفتم آذر ماه ۱۳۹۱ پايان يافت .

 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران  
سخني با دوستان
از اين که همچنان قادر به پاسخگويي نظرات و اي ميل هاي شما ياران بزرگوار نيستم ، پوزش مي خواهم . اميدوارم هر چه زودتر در خدمت شما ياران همدل باشم .
https://6gbplg.blu.livefilestore.com/y1ps-jfqiqH-2TZSbcWqT96YQTEeDDc0CiU64lTC2Tp28OtrraMr8kSS5lCWubJ5lIjD-HjkSM1A_7ZyBZcgU7QXe6gwwtppLpt/4.jpg?psid=1
     آرشیو وبلاگ اینجا  

No comments:

Post a Comment