Sunday, January 13, 2013

پاسخ به نظرات نوشته " پرواز ۶۵۵ به روایت آمریکایی ها "

پاسخ به نظرات نوشته " پرواز ۶۵۵ به روایت آمریکایی ها "  
https://public.blu.livefilestore.com/y1pxobBSP1FYpc6ZMlubW-6tGopprpv6Idz-No5b3EHGhxBO1sDLNBejGWSk0iAF7ztpD4Byk1uiEryiHipn9AgXQ/%D9%86%D8%A7%D9%88.jpg?psid=1https://public.blu.livefilestore.com/y1p6fbOO5v6pjRnO2bNGVHgoNgZ5MKQmXnv-w8EixmJfcaZqWVQEbAUsXyv33_aBZ0pXHxklTRVyTlYmWnGMB9f7A/%D9%86%D8%A7%D9%88--2--copy.jpg?psid=1
برچسب ها : پرواز ۶۵۵ + ناو وينسنس + شليک به ايرباس + نا آگاهي هموطنان + حمله به ايران + سياست هاي آمريکا + ارتش ايران + حمايت از نيروهاي مسلح
به بهانه مقدمه ..
بعد از انتشار مطلب " پرواز ۶۵۵ به روايت آمريکايي " که با استقبال بي نظير دوستان مواجه شد . عده اي از خوانندگان در باره سرنگوني هواپيماي مسافربري و اقدام جنايتکارانه امريکا اظهار نظر هاي گوناگوني رو مطرح کردند . بخش عمده نظرات با ديدگاه هاي سياسي و ايضآ مغرضانه همراه بود . بعضي ها هم سياست هاي اشتباه جکومت اسلامي رو مقصر اصلي قلمداد کردند . تعدادي هم حضور امريکا در منطقه و جنايت آشکار اون ها رو محکوم کردند . خب عده اي هم طبق معمول با واژگان توهين آميز سخن دل خويش رو مطرح فرمودند . و ... از اون جايي که سياست هاي اين تارنما دوري از مسايل سياسي است ، اغلب کامنت ها رو بي پاسخ منتشر کردم . همين امر باعث شد برخي از دوستان از طريق اي ميل نظر و ديدگاه هاي خود رو ارسال کنند . از ميان نامه هاي دريافتي ، دوست بزرگواري بنام " سهيل محمديان " اظهار نظر جالبي در باره عدم شناخت بعضي هموطنان از نيات پليد آمريکايي ها مطرح کرد که با وجود هم عقيده نبودن با وي در يکي دو موضوع { مذاکره اتمي در زمان خاتمي و مشکلات مربوط به قبل از انقلاب } ، بدون هيچ کم و کاستي آن را دقيقآ منتشر کرده و در پايان اگه مجالي بود نظر و تحليل شخصي ام رو مطرح خواهم کرد .
از ميان نامه هاي شما
سلام آقای مدرسی عزيز و دوست داشتني حال و احوالتون چطوره؟ شنيده بودم براي معالجات راهي مشهد شديد. انشاالله كه بهبودي حاصل شده باشه راستش جناب مدرسی؛ درباره بعضي كامنت هايي كه دوستان توي مطلب نوشته بودن، يه جورايي دلم نيومد و چيزي نگم ..بعضي آدم ها هستن كه امريكا رو بهشت ميدونن و فكر ميكنن هر كاري مي كنه و هر چيزي كه انجام ميده درسته و چون اكثريت طرفدار اون هستن، پس قاعدتاً همه كارهاش بايد درست باشه
راستش جناب مدرسي عزيز؛ من اصلا با اين طرز تفكر موافق نيستم. مثلا در حادثه كربلا، فقط 72 نفر طرف حق بودن و عدي كثيري طرف باطل! البته مقصود اين نيست كه امريكا يزيدي و ما هم لابد حسيني خالص هستيم؛ خير! چون معلومه چنين چيزي نيست
اما به قول قديمي ها، هيچ گربه اي محض خاظر خدا موش نمي گيره. اگه امريكا براي كشوري دل ميسوزونن، دارن شيره اون كشور رو هم ميمكن. همانطور كه توي خاطرات خودتون هم فرموده بوديد، در نيروي هوايي، وقتي هواپيما ها رو از امريكا خريداري مي كردن، امريكايي ها «مثلا» آموزش مي دادن. در صورتي كه به فرموده خودتون، بيشتر آوخته هاي شما حاصل آموزش و تجربيات افسران ايراني و در داخل كشور صورت گرفته. يا درباره تامكت ها كه وقتي تكنسين هاي امريكايي ايران رو ترك كردن، اون ها هم عملا بلا استفاده مونده بودن تا اين كه متخصصين غيور ارتش تونستن اون ها رو دوباره عملياتي بكنن
شايد سياست ها ما درست نباشه؛ اما باز هم به قول قديمي ها: موشك جواب موشك! طبق تحقيقاتي كه داشتم، در زمان دولت آقاي خاتمي كه مذاكرات هسته اي ايران به نظر مي رسيد كه داره به خوبي پيش ميره، تا جايي پيش رفت كه يكي از شرايط غربي ها اين شد:حذف درس فيزيك اتمي از رشته فيزيك و حذف گرايش فيزيك هسته اي در دانشگاه ها!اگه اين معني غرور و سرافرازي اي باشه كه با دوستي و رفاقت با امريكا به دست بياد، خود من به شخصه ترجيح ميدم سمند قرمز به هوگوچاوز بدم و در عوض بتونم غني سازي اورانيوم رو هم داشته باشم!!اگه سياست ها غربي خوبه، پس چرا طبقه فقيرش داره فقيرتر ميشه و طبقه ثروتمندش پروتمندتر؟ البته اين مشكل توي كشور خودمون هم هست؛ با اين تفاوت كه ما ادعا نداريم كه الگوي برتر دموكراسي و كشورداري در دنيا هستيم و كشوري رو نگرفتيم كه الگوي خودمون رو به زور بهش قالب كنيم!جناب مدرسي؛ شما امريكا بوديد. آيا واقعاً لذتي از زندگي ميبرن؟ منظورم زندگي انساني هست كه در گير و دار دنياي متمدن غرب داره از بين ميره و چه قشنگ سر چارلز اسپنسر چاپلين اون رو توي فيلم عصر جديد نشون داد. جايي كه انسان امروز در ميان چرخ دنده هاي ماشين ساخت خودش گير مي كنه و يا اون قسمت كه مغز كارگر عادت كرد كه هر چيز هشت ضلعي رو پيچ فرض كنه و اون رو بپيچونه! و بخاطر همين هم دنبال يك خانم كرد تا دكمه هاي هشت ضلعي اون خانم رو هم بپيچونه!منظورم از لذت هاي زندگي، لذت با هم بودنه. لذت دعواهاي پدر و پسري؛ لذت غذا خوردن دور يه سفره؛ لذت درد دل كردن وقت شام و ناهار؛ لذت بنزين دادن به يكي كه توي راه بنزين تموم كرده و ...راستش اون آدمايي كه من ديدم، شدن ماشين: 8 صبح ميرن سر كار تا 4 عصر؛ 4 عصر تا 12 تفريح و 12 شب تا 8 صبح خواب! عين يه كامپيوتر برنامه نويسي شده
ببخشيد كه حرف هام زياد شد دوست عزیز . راستش خيلي وقت بود اين حرف ها روي دلم مونده بود. خيلي چيزا رو دل سنگيني مي كنه. اينكه مردم خيلي چيزها رو نمي دونن؛ اما خيلي راحت حكم صادر مي كنن! اين كه هنوز باور ندارن امريكا توي اون قضيه مقصر بود
اين كه فكر ميكنن امام (ره)، بسيجي ها، ارتشي ها، سپاهي ها و مردم عاشق جنگ و خونريزي بودن
اين كه فكر مي كنن اگه فردا صبح هيئت دولت بره امريكا و دست اوباما رو ببوسه، ظهرش همه چيز اين مملكت درست مي شه
اين كه فكر مي كنن همه مشكلات اين كشور از بعد از انقلاب شروع شد و زمان شاه مملكت گلستان بود
اين كه حرف بي بي سي و وي او اي و ... رو مثل وحي منزل مي دونن
و هزاران « اين كه » از اين دست
به هر حال؛ سرفزار باشيد آقای مدرسی
سالم و پيروز و همانند اسمتون ؛ بهروز
پ.ن با اين نوشته، قصد تطهير و تبرئه اين دولت رو ندارم ها! خودم از مخالفين سياست هاي دولت دهم هستم
سهيل محمديان
تحليل من از اين نامه :
 با سپاس و تشکر از اين هموطن نازنين ، با اجازه نظر شخصي ام رو در باره مسايلي که جناب " سهيل محمديان " نازنين بيان فرمود ، اعلام مي کنم .  در باره  " بهشت دونستن آمريکا از نظر بعضي ها " صادقانه عرض مي کنم که من خيلي ها رو ديده ام که چنين انديشيده و امريکا رو بهشت برين در اين جهان مي دونند . حتي گاهي با دو تا گوش خودم شنيده ام که برخي که از مشکلات و کاستي ها به ستوه اومده اند خيلي رک عنوان کرده اند که .. اي کاش آمريکا به ايران حمله کنه شايد از اين مصيبت ها نجات يابيم .. !!  و اين دقيقآ همان توهمي است که اين دوست عزيز در نامه اش عنوان کرده است . کافي است نگاهي به حضور نيروهاي امريکايي در خارج از خاک خودشون انداخته تا به قساوت و بي رحمي آنان نسبت به شهروندان آگاه شويم .. ! اصلآ چرا راه دوري برويم . همين کشور هاي عراق و افغانستان در همسايگي خودمون بهترين نمونه از درنده خويي اون هاست . تازه خيلي از گند کاري يانکي هاي مغرور رسانه اي نمي شوند ! اشتباه نکنيد .. اغلب شهروندان آمريکايي انسان هاي بسيار شريف و بي آزاري هستند . بي نهايت هم ساده تشريف دارند ! اما يک سرباز يا يک نظامي از لحظه اي که رسمآ قدم به واحدهاي مختلف ارتش آمريکا مي گذارد ، شديدآ تحت شستشوي مغزي قرار گرفته و در فضاي سخت ديسيپلين نظامي تحت آموزش هاي هدف دار قرار مي گيرند . آن ها مي اموزند تا در ماموريت هاي برون مرزي همه رو دشمن خويش فرض کنند . که در صورت هر گونه رحم و مروتي ، جان خود به خطر خواهد افتاد .. ! باور کنيد اين هايي که عرض مي کنم در همان پايگاه هاي امريکايي با چشمان خودم ديده ام ! سرباز امريکايي هيچ منع و محدوديتي در جنايت و زهر چشم گرفتن از اتباع کشوري که تجاوز کرده اند ، نداشته و براي نشان دادن اقتدار خود از هيچ عمل شنيع انساني خوداري نمي کنند . اگر بر فرض محال بخشي از اعمال ننگين ان ها رسانه شده و در معرض افکار عمومي قرار گيرد ، با وقاحت تمام از نيروهاي خاطي حمايت کرده و حتي مورد تشويق هم قرار مي دهند . ( تشويق فرمانده ناو وينسنس بهترين نمونه از اين مثال است ) . اما سرمايه داران و صاحبان ثروت با تبليغات بسيار گسترده در جهان ، چنين وانمود مي کنند که امريکا مهد آزادي و بهشت برين است !  باز هم ناچارآ لازم به تاکيد مي دونم که خود من هميشه طرفدار منش و سيستم امريکايي هستم . اما اين دلبستگي دليل بر ان نمي شود حقايق رو در باره يانکي ها ، سياستمداران آمريکايي کتمان کنم .. !  
 
اما يکي از نکاتي که با نويسنده محترم اختلاف نظر دارم ، قضيه مذاکرات اتمي در زمان آقاي خاتمي است . به عبارتي بايد عرض کنم .. در اين مورد خاص که آمريکايي ها پيشنهاد " حذف درس فيزيك اتمي از رشته فيزيك و حذف گرايش فيزيك هسته اي در دانشگاه ها! " را داده بودند ، واقعآ شک دارم . چون بنده تا قبل از مطالعه اي ميل فوق آن را نشنيده بودم . از اين رو نمي توانم با قاطعيت آن را تآئيد يا تکذيب نمايم .. ! اگر چنين چيزي صحت داشته باشد ، با تمام وجود انزجار و مخالفت ام رو رسمآ اعلام مي کنم . در عوض با اين بخش نامه که در باره لذت زندگي است ، کاملآ موافقم . باور کنيد هميشه عرض کرده ام .. خود غربي ها تازه به اين نتيجه رسيده اند که استحکام روابط سالم خانوادگي و لذت زندگي نزد شرقي ها به خاطر رعايت ارزش ها و باور هايشان است . چون خود اون ها در بي بند و باري به سيم اخر زده اند .. ! و هيچ محدويتي در کسب لذت ندارند . ( البته لازمه عرض کنم .. قوانين سر سختي مثل ارتباط با جوانان زير ۱۸ سال و امثالهم رو دارند ) . اما فاقد حس صميميت و محبت فوق العاده ما ايراني ها هستند . به قول راقم اي ميل زندگي کاملآ ماشيني دارند . صادقانه مي گم .. ما قدر اين نعمت خدادادي رو نمي دونيم .. انسان هاي پاک سرشت و با محبت روستايي که مفهوم دغل و کلک رو نمي دونند .. در شهر ها هم هنوز رگه هايي از انسانيت و محبت به چشم مي خورد .. اين ها لذت واقعي زندگي است . من هميشه به دوستاني که آرزوي زندگي در امريکا رو دارند گفته ام .. اون جا خيلي عالي است منتها براي مدت محدودي به عنوان گردشگر ، نه اقامت دايم ! به همين دليل است ايراني ها در اون جا احساس غربت مي کنند . و با خاطرات شيرين کشورشون به اصطلاح حال مي کنند !
راستش رو بخواهيد با موضوع مشکلات قبل از انقلاب هم که در نامه مطرح شد ، اختلاف نظر دارم . اما براي فرار از سياسي شدن مبحث از آن مي گذرم . چون به قضيه شليک به ايرباس هم ربطي نداره .. !  
 
حمايت از ارتش دلاور ايران ..
 
حالا که صحبت از زدن حرف دل شد ، اجازه مي خواهم من هم حرف دل خودم رو بزنم .. باور کنيد من از هموطناني که خواسته و ناخواسته به دفاع از قدرت نظامي امريکايي ها مي پردازند ، قلبآ دلخورم . بله مي پذيرم آن ها پيشرفته ترين هواپيماها ، موشک ها ، ناو ها و نيروهاي آموزش ديده نظامي دارند . اما دليل بر آن نمي شود به خودشون اجازه دهند تا به خاک کشوري تجاوز نمايند ! ضمن اين که به همون دولتمردان آمريکايي ثابت شده است که ايران با بقيه جاهايي که لشگر کشي کرده اند فرق مي کند . آن ها تمام هشت سال جنگ ما با عراق رو تجزيه و تحليل کرده اند . و بهتر از خودمون مفهوم " غيرت وطن پرستي " مردم ما رو درک کرده اند . ضمن اين که ارتش دلاور ما هم دست و پا بسته نيست . و شکر خدا به اندازه دفاع از وجب به وجب از خاک خودش ، تجهيزات دفاعي داره . حتي به تعبير عده اي با " اهن پاره هاي قديمي " هم توان دفاع از شرف و ناموس خويش رو دارد . من فکر مي کنم در شرايط فعلي که عده اي در بوق جنگ مي دمند ، بهترين کار متحد شدن ايراني هاست . تاريخ نشان داده است هر گاه ما کوچک ترين ضعفي از خود نشون داديم ، آن ها جري تر شده اند . نمونه بارزاش ادعاي پوچ بعضي شيخ نشين هاي عربي است ! ما نبايد با سخنان نسنجيده خويش باعث تفرقه و وحشت مردم عزيزمون شويم . مطمئن باشيد دلاور مردان ارتشي بدور از جناح بندي هاي سياسي تا اخرين قطره خون در بدن هاي خويش جلوي هر متجاوزي خواهد ايستاد . نکته بعدي اين که برخي ها تعريف از نيروهاي مسلح رو به حساب وابستگي و حتي مزدوري نظام حکومتي تلقي مي کنند ! من خيلي ها رو مثل خودم مي شناسم که با وجود دل خوش نداشتن از بعضي سياست هاي دولت ، زبونم لال در صورت تجاوز به خاک مقدس ايران ، اولين نفر براي دفاع از اين مرز و بوم داوطلب مي شوند . براي من اصلا مهم نيست فريب خوردگان و منافقين چه تعبيري از سخنانم مي کنند . من با صداي بلند و گردني برافراشته با افتخار فرياد مي زنم .. زنده باد دلاور مردان ارتش قهرمان ايران ، پاينده و جاويد باد خاک مقدس ايران عزيز و سر زنده پيروز باد مردم شرافتمند سر زمين ايران و ايراني  ..
 
  
  
در پناه ایزد منان پاینده و جاوید باشید .
بهروز مدرسی
این پست ساعت ۱۹:۳۰ دقيقه به تاريخ هيجدهم تيرماه ۱۳۹۱ پایان یافت .
 پاینده و برقرار باد ارتشیان دلاور و قهرمان ایران
  
   آرشیو سایت  اينجا                                               آرشیو وبلاگ اینجا 
سخني با خوانندگان
همان گونه که مستحضريد مدت ها بود عده اي معلوم الحال با درج کامنت هاي مستهجن و حتي تهديد آميز ، آرامش فضاي تارنما رو براي دوستان و خوانندگان محترم به هم مي زدند . اگر چه من به شخصه معتقد بودم بي اعتنايي بهترين پاسخ براي اين مفلوکان خدا زده است . اما بعضي از ان ها سکوت و خويشتن داري ام رو به حساب ترس و پيروزي خود مي گذاشتند .. تا اين که به ناچار مجبور شدم از طريق راه هاي قانوني و پليس " فتا " مسئله رو پي گيري کنم . چند روز پيش نامه اي از پليس محترم مبني بر شناسايي سه نفر از ارسال کنندگان کامنت به دستم رسيد که اعلام کرده بودند يکي از ان ها به دليل عدم سابقه با اخذ تعهد رسمي آزاد شد . نفر ديگر به خاطر شکايات مشابه در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت . و نفر سوم در خارج از کشور به سر مي برد که هويت وي محرز شده است . و به محض ورود به کشور برخورد قانوني انجام خواهد شد . لذا وظيفه خويش مي دونم تا از سوي خود و خوانندگان تارنمايم از زحمات و پي گيري هاي پليس محترم " فتا " بدينوسيله رسمآ تشکر و قدرداني نمايم .  

No comments:

Post a Comment